Afilinat to platforma, która zrzesza różnego rodzaju propozycje programów partnerskich z polskiego internetu. Przeznaczony jest zarówno dla właścicieli firm i sklepów poszukujących partnerów marketingowych, jak i osób chcących zarobić na swoim blogu, czy stronie internetowej. Wystarczy zarejestrować się w Afilinat, by wziąć udział w wybranym programie partnerskim dostępnym w platformie.
Program Afilinat umożliwia zarabianie bez konieczności wychodzenia z domu. Żeby to mogło nastąpić, należy dysponować własną stroną internetową, blogiem lub regularnie udzielać się na forach dyskusyjnych i portalach społecznościowych.
Program Afilinat jest platformą, która udostępnia możliwości prowadzenia marketingu afiliacyjnego. Jest to rodzaj internetowego marketingu, w którym reklamodawca za pomocą platformy udostępnia wydawcom (właścicielom stron, blogów czy fanpejdży) ich osobiste linki prowadzące do reklamodawcy. Każdy z uczestników programu partnerskiego posiada swój indywidualny link, za pomocą którego może reklamować drugą stronę używając ich kreacji reklamowych i otrzymywać prowizje za transakcje, które zostały zarejestrowane z jego polecenia. Co więcej osobisty link instaluje w przeglądarce ciasteczko i nawet jeśli klient z Twojego polecenia nie dokona zakupów od razu, a zrobi to później, również otrzymasz ciasteczko – szczegóły określone w regulaminie programu partnerskiego.
Głównym narzędziem marketingu afiliacyjnego jest działanie na szerokim froncie i skupienie dużej ilości partnerów, którzy będą prowadzić działania marketingowe. Osoby biorące udział w programie, a zatem partnerzy marketingowi danej marki, mają za zadanie promowanie i nakłanianie do zakupu danego produktu lub usługi przez konkretną stronę internetową. Każde skuteczne polecenie nagradzane jest prowizją, która stanowi źródło zarobku.
Strona internetowa każdego partnera sprzężona jest ze specjalnym kodem platformy Afiliant, zliczającym transakcje dokonane z polecenia. Jeżeli internauta trafi na stronę sklepu poprzez kliknięcie odnośnika/reklamy zawartej na stronie partnera, Afiliant to odnotuje, zapisze jako polecenie, a w przypadku dokonania zakupu przez klienta naliczy należną prowizję za polecenie i nakłonienie do skorzystania z oferty.
Dobór metod i strategii działania jest tylko i wyłącznie wyborem partnera. Istnieje wiele możliwości skutecznej afiliacji. Najprostszą metodą jest umieszczenie reklamy na swojej stronie internetowej i zasygnalizowanie swoim gościom obecności danej firmy. To najprostsza i najszybsza metoda prowadzenia marketingu afiliacyjnego. Linki afiliacyjne możemy zamieszczać również w postach na Facebooku, newsletterach itp. – wszystko zależy od naszej kreatywności.
Żeby prowadzenie działań afiliacyjnych było skuteczne, należy dokonać dobrego wyboru firmy, którą partner zamierza promować. Najbardziej rozsądnym sposobem jest wybór marki z branży, o której partner posiada dużą wiedzę, która pokrywa się z zainteresowaniami i profilem strony, jaką partner posiada. Najbardziej bowiem skuteczną metodą jest umieszczanie tekstów merytorycznych, zawierających ciekawe dla odbiorcy informacje i subtelne przemycanie w nich treści marketingowej. Ważne żeby tekst zachęcał do dokonania zakupu w danym sklepie, ale żeby odbiorca nie zdawał sobie z tego sprawy, żeby nie czuł, że jest do czegoś namawiany. Dla przykładu, jeżeli partner promuje drogerie internetową, idealnym rozwiązaniem jest publikowanie recenzji kosmetyków, które zawiera dany program partnerski. Przy takiej recenzji kosmetyków umieszczamy baner sklepu, wskazując że tam możemy właśnie dany kosmetyk nabyć. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbiorca zachęcony pozytywnym opisem zechce dokonać zakupu.