Najbardziej przydatne narzędzia, aplikacje i strony do marketingu internetowego

Analityka

Google Analytics

Jedno z najbardziej popularnych narzędzi, z którego korzysta każdy specjalista od marketingu. Google Analytics pozwala na monitorowanie, oraz raportowanie ruchu i zachowań użytkowników na stronie. To podstawowe źródło wiedzy na temat Twojej strony i jej userów.

Zobacz >>>

Similarweb.com

Similarweb to serwis udostępniający możliwość sprawdzenia ruchu na stronie, a także najważniejszych linków czy ratingu strony w polskim internecie, oraz w danej branży. Strona jest przydatna do analizy stron konkurencji – ich ruchu, najważniejszych fraz kluczowych, a także źródeł linkowania – można się inspirować.

Zobacz >>>

SEMrush


SEMrush umożliwia poznanie ruchu i sposobów jego pozyskiwania przez konkurencję. SEMrush pozwala poznać również backlinki do strony, dzięki czemu łatwiej nam zdecydować z kim współpracować. Serwis można wykorzystać również w podstawowym zakresie do audytu własnej strony.

Zobacz >>>

Linkbuilding

1. Linkhouse

Linkhouse - platforma współpracy blogerskiej
Linkhouse to platforma linkbuildingu dla właścicieli stron i serwisów internetowych, gdzie z łatwością znajdziemy oferty blogerów i innych stron, na których możemy umieścić artykuł sponsorowany, waraz z linkowaniem do naszej strony. Wyszukiwarka stron i blogów należących do bazy Linkhouse podzielona jest na kategorie, a strony mają obok wyraźne oznaczania ceny artykułu, zasady współpracy, szczegóły dotyczące czasu, miejsca publikacji, a także informacje czy obejmuje ona promocję wpisu w mediach społecznościowych. Dodatkowo platforma umożliwia bezpośrednie zamówienie artykułu, wraz ze zleceniem jego zredagowania – otrzymujemy wówczas opiekę serwisu pod kątem ewentualnych reklamacji.

Zobacz >>>

Content marketing

2. Textbookers

Textbookers - serwis do współpracy z copywriterami
Tekstbookers to polska platforma internetowa służąca do współpracy copywriterskiej. Serwis łączy ze sobą freelancerów wraz ze zleceniodawcami. Zlecimy tu w prosty i szybki sposób napisanie tekstów na potrzeby naszego serwisu, czy bloga. Strona z góry ma ustalone stawki za tekst danego rodzaju z rozróżnieniem na: opis produktu, tekst preclowy, artykuł tematyczny, artykuł specjalistyczny – przy czym warto zaznaczyć, że stawki są korzystne i bardzo konkurencyjne. Textbookers umożliwia nam zamawianie dowolnej liczby treści, które otrzymamy w ciągu 72 godzin, w rozliczeniu na zbiorczą fakturę vat. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzamy czas potrzebny na przygotowanie zbędnych umów o dzieło z freelancerami, oraz mamy pewność że nasze zlecenie zostanie zredagowane zgodnie ze standardami, oraz na czas.

Zobacz >>>

CopyScape

Narzędzie do monitorowania plagiatów – dzięki niemu możemy w łatwy i szybki sposób namierzyć strony, które kopiują nasze treści objęte prawem autorskim.

Zobacz >>>

E-mail marketing

2. Freshmail

Freshmail to narzędzie do e-mail marketingu, pozwalające wygodne tworzenie baz i list mailingowych, oraz łatwe i intuicyjne kreowanie newsletterów na podstawie dostępnych szablonów. Wraz z Freshmail mamy możliwość śledzenia efektywności kampani poprzez szczegółowe statystyki na temat otwarć maili i linków zawartych w newsletterze.

Zobacz >>>

SEO i SEM

Google Search Console

Googlowe narzędzie do sprawdzania strony pod kątem jej pozycjonowania w wyszukiwarce. Pozwala sprawdzić linki przychodzące (zewnętrzne), oraz wewnętrzne strony, jej indeksowanie i powiązanie ze słowami kluczowymi. Google Search Console to również niezwykle przydatne narzędzie do optymalizacji strony.

Zobacz >>>

Google Adwords

Kolejne narzędzie Google, które umożliwia nam wyświetlanie reklam w ramach wyszukiwarki. Oprócz samego konfiguratora reklam, możemy skorzystać z dostępnego w ramach Adwords planera słów kluczowych Google Adword Keyword Planner, który ułatwi nam dostosowanie naszych działań pozycjonerskich pod względem fraz, które wyszukiwane są w Google.

Zobacz >>>

Marketing afiliacyjny

Afiliant

Afiliant to narzędzie pozwalające Tobie oddanie marketingu innym osobom – tzw. Program partnerski. Osoby, które przystąpią do Twojego programu partnerskiego w systemie Afiliant, mogą polecać Twój biznes, a w zamian otrzymują prowizje za konwersje, które zostały zrealizowane z ich polecenia. Z Afiliant płacisz tylko za efekt! Za pomocą systemu Afiliant dotrzesz do tysięcy użytkowników witryn, których wydawcy przyłączą się do Twojego programu. Utrwalisz w ten sposób wizerunek swojej marki w Internecie i staniesz się rozpoznawalny dla coraz liczniejszej grupy potencjalnych klientów.

Zobacz >>>

Monitoring Marki

Brand24

Można śmiało stwierdzić, że jest to najpopularniejsze narzędzie do monitoringu internetu i mediów społecznościowych. W Brand24 możemy śledzić wzmianki o naszej firmie, marce, czy produkcie. Dzięki niemu możemy „trzymać rękę na pulsie”, wykrywać kryzysy na czas, oraz odpowiednio reagować na wszelkie wzmianki, dbając o nasz wizerunek.

Zobacz >>>

Webankieta

Webankieta to idealne narzędzie pozwalające weryfikować i monitorować satysfakcję klientów, ale również indentyfikować ich oczekiwania i potrzeby klientów. Ankiety to również świetna przestrzeń do delikatnego komunikowania swojej oferty.

Zobacz >>>

Zarządzanie pracą

Asana

Użyteczne narzędzie do organizacji pracy firmy, w którym możemy wyznaczać poszczególnych ludzi do danego projektu, tworzyć zespoły i wyznaczać zadania, czy kamienie milowe projektu. Dzięki Asanie w szybki i intuicyjny sposób zarządzamy swoim czasem pracy i mamy wgląd w bieżące postępy zespołu. Asana to również platforma komunikacji, ułatwiająca wymianę zdań i zgłaszanie uwag do projektów.

Zobacz >>>

Dropbox

Dropbox to dysk w chmurze, znacznie ułatwia pracę zespołu, gdy potrzebne jest udostępnianie plików do użytku całej grupy.

Zobacz >>>

5 thoughts on “Najbardziej przydatne narzędzia, aplikacje i strony do marketingu internetowego”

  1. Mateusz Czech says:

    Cześć Arkadiusz! Sam osobiście bardzo lubię tego typu wpisy z narzędziami – a podwójnie się cieszę, gdy w zestawieniu pojawia się nasze skromne Brand24! Dzięki za pamięć o nas! 🙂

    1. Arkadiusz Stachowicz says:

      Cześć! I oto dobry przykład jak monitorować markę w internecie! Pozdrawiam 🙂

  2. Maria says:

    Panie Arku, super artykuł dokładnie takiego szukałam. Pozdrawiam serdecznie.

  3. Yevhen says:

    Czy istnieją inne platformy takie jak linkhouse, w których mogłem znaleźć współpracę z blogerami, ale tylko w instagram? Jeśli istnieje jakikolwiek to proszę link

    1. Arkadiusz Stachowicz says:

      Oczywiście, do tego jest na przykład platforma Reach a Blogger

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *